Η αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων, με όρους εσωτερικών, συλλογικών
διαδικασιών, είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία ανίχνευσης, καταγραφής και
αναστοχασμού. Η διαδικασία αυτή βασίζεται σε δύο κεντρικούς άξονες:
- Καταγραφή των στοιχείων της σχολικής μονάδας που:
• λειτουργούν θετικά για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου
• χρήζουν βελτίωσης, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς και τις δυνατότητες που
παρέχονται από το ευρύτερο πλαίσιο. - Υλοποίηση Σχεδίων Δράσης που αποσκοπούν:
• στη βελτίωση τομέων του εκπαιδευτικού έργου, σύμφωνα με τις προτεραιότητες που
η ίδια η σχολική μονάδα έχει θέσει,
• στην παγίωση των καλών πρακτικών και των αποτελεσματικών διαδικασιών
υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εφόσον η σχολική μονάδα θεωρεί ότι το
εκπαιδευτικό έργο υλοποιείται με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.